miercuri

pierdul frizer...declar nul

Sunt in viziunea mea destul tipicar si plin de tabieturi. Altii ma gasesc ingrozitor…Prefer sa nu fumez daca nu-mi gasesc tigarile preferate. Sau sa merg si sa le caut pana le gasesc. Am meniurile mele preferate la kfc, la Mc si la pizza hut. Mereu comand aceleasi chestii. Daca am chef de shaworma cumpar doar dintr-un singur loc. Ascult acelasi post de radio. In general nu-mi plac schimbarile, diversificarile. Imi place rutina, atunci cand e bine. Si smiorcaiala mea în bloguri a devenit o rutina destul de placuta.


Din copilarie frizeria a fost ca o punte a suspinelor si nu numai. Daca e sa contabilizez, cred ca in frizerie am varsat cel mai mult si cel mai des lacrimi. Era necesara o tura intreaga sa ma tunda… 3 ma tineau si 2 ma tundeau cat mai repede. Apoi o frizerie a fost martora unei aduceri silite si unui viol stilistic asupra parului meu prea lung in acceptiunea tatalui. O frizerie era sa-mi schimbe intr-un mod neplacut si ireversibil viata. 
In fine…

Mai tarziu desi veneam de bunavoie si silit decat de imboldul vanitos de a arata bine, aveam emotii in timp ce asteptam de zici ca asteptam in holul maternitatii si nu randul la tuns. Urmaream atent halatele albe incercand sa-l remarc pe cel mai dibaci. Esecuri… sunt greu de multumit si pricinos cu toate astea nu vad ce-i mare smekerie sa tunzi.
Cel mai mult uram genu “ cum sa fie “ apoi desi eu eram mai explicit ca un steward aratand protocolul de siguranta, el/ea ma tundea tot cum stia sau cum credea ca-mi sta bine. Partea buna a esecurilor repetate e experienta. Nu mai stateam pe scaun a doua oara la cine consideram ca m-a pocit.

Apoi intr-un final ne-am gasit. Doar ce ma mutasem intr-o noua casa si vis a vis am vazut o frizerie si mi-am zis sa incerc. I-am explicat doar o data cum vreau sa ma tunda si-a inteles perfect. Apoi nu a mai trebuit, repeta izprava robotic. Incepuse chiar sa ma cunoasca, sa stie daca-s suparat daca am chef de vorba daca ma grabesc sau nu. L-am intrebat odata daca nu-i scarba de par sau de transpiratia clientilor. Mi-a raspuns distrat ca inainte de a fi frizer a fost instalator si m-a asigurat ca acolo a atins chestii mult mai scarboase.  Era de-o seama cu mine, jovial mereu vesel. Aprecia mereu tip-ul pe care-l lasam multumindu-mi cu acelasi zambet indiferent de consistenta lui. Ma mutasem din cartier intre timp dar veneam tot acolo.  Era al meu. Frizerul meu.

Eram intr-un sejur intr-o tara indepartata si-un bastinas tot incerca sa ma convinga sa ma tunda. I-am zis nu si nu si nu. Am frizerul meu acasa … nu vroiam sa-mi incerc norocul si cu el. Insa nenea insista zilnic caci zilnic treceam prin fata frizeriei lui, mi-a zis ca daca nu-mi place cum ma tunde sa nu-l platesc. Fobia mea de penibil m-a facut sa cedez. Nu eram sigur pe engleza lui asa ca nu m-am obosit sa-i dau indicatii. Insa mosu tundea super avea mana sigura si inspira incredere chiar si cand m-a tuns la flacara. La sfarsit extrem de multumit contrar asteptarilor ma admiram in oglinda gandidu-ma ce pacat ca nenea e rezident pe alt continent. Mi-a cerut 10 $ si a refuzat inca 5 pe care-i intentionam sa-i las.
Apoi in tara… fiind tuns n-am mai trecut decat peste 3 saptamani pe la frizerul meu. Care parca simtidu-se tradat m-a lasat disparand subit poate schimbandu-si iara meseria. Patroana nu dorea sa-mi spuna cum dau de el constiienta ca o sa ma piarda ca virgula client.

Draci… iarasi “ cum sa fie “ iarasi ridicari teatrale de pe scaun iar cautari…

Intr-o zi… trebuia sa plec undeva, necesita sa arat bine si-am intrat intr-un salon de frumusete aproape de casa, de noua casa, unde stau acum. Am intrebat daca poa` sa ma tunda cineva si o brunetica tigancusa mi-a raspuns zeflemist ca de obicei nu tunde baieti dar daca “[i]arde[/i]” face o exceptie. Foarte sceptic dar obligat de oferta ei de nerefuzat am luat loc pe un scaun ce deseori imi parea electric. Minune. Domnita creola  a inteles si m-a tuns la fel de bine ca cel de peste mari si tari sau ca cel pierdut. Desi taxat piperat m-am simtit  sa las un bacsis gras. Apoi am intrebat daca pot sa revin. Am primit o carte de vizita si sfatul sa fac intodeauna programare.

Yes … am gasit sunt salvat. Dar nu era perfect. Erau si parti mai aiurea...
Destul de scump si greu, imposibil de facut programare in week-end.
Asteptam minute bune sa termine cliente care se hotarau in ultima clipa ca doresc si-un vopsit…
Nu prea aveam conversatie acolo,  tigancusa barfea intodeuna despre cliente cu colegele sau cu alte cliente. Locul era ingrozitor de feminin… decorurile, clientela, revistele de pe masutele de cafea din fata canapelelor plusate pline de pernute roz. Ma simteam ca un intrus desi pe parcurs ma mai imprietenisem cu frizerita. Refuza sa tunda baieti, deseori mai intra cate un tip in salon si intreba daca se poate tunde, iar ea cu mine pe scaun zicea senina ca nu tunde baieti si ca-s o exceptie datorita faptului ca-s ruda.
Ma cam plictiseam asteptand dar macar se putea fuma, aveau si cafea… si reviste glossy.

Acolo am vazut-o si m-am imprietenit chiar cu o cunoscuta prezentatoare tv care mi-a fost recunascatoare c-am lasat-o de voie de nevoie sa-mi ia locul. Apoi treptat devenisem de-al casei… parca ma metamorfozasem in gagica, de plictiseala odata mi-am facut si manichiura sau vorbeam despre tratamente faciale.. Frizeritele erau foarte slobode la gura, si daca la inceput evitau sa vorbeasca deschis in prezenta mea pe parcurs, aflam povesti din ce in ce mai picante.
Si deseori admiram clientele. Tinere sau nu prea, bogate, inteligente, interesante, parvenite, agramate, sexy, vulgare. Incepusem sa le stiu cam pe toate. Ma enerva faptul ca-si permiteau sa ma roage sa le las inainte, nu dureaza mult … doar ma fileaza… iar eu [i]fila[/i]m iar revistutele glossy. Eram acuzat gelozeste ca petrec cam mult timp acolo.  Adevarul e ca devenise placut sa trag cu ochiul pe acolo. Era magic, voyerist, excitant cateodata, de exemplu atunci cand in oglinda gaseam unghiuri ce treceau de perdelele trase superficial lasand prada-vizuala discrete si erotice fractiuni de nuduri. Sau cand auzeam clienta cea vulgara spunand tare si parca dorind sa ma impresioneze “ fa-ma fa peste tot ca-si baga nebunu` meu limba si acolo” . 
  
Vara asta am purtat chelie dar acum tre sa fac o vizita pe acolo… oare prind loc in week-end… cate am povesti pierdut…oare cu ce cliente ma nimeresc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu