luni

de unde sa-ti dau...nu-ti spusesi ca n-am!



"fara poezie viata e pustiu" Stefan Mihailescu-Braila - Secretul Lui Bachus  


  Partea buna a faptului ca mi-a ruginit partea de sus a rezervorului de benzina la masina e ca merg mai mult pe jos, fac curu frumos si mai vad oameni pe strada, la metrou in ratb. Îmi place sa ma uit la oameni, si îmi par egali, imi par mai egali in mijloacele de transport in comun, na unii sunt imbracati mai bine altii au doape de urechi cu muzica, dar legati toti la pedela soferului si la mana lui cu care le deschide usile in statii par mai uniformizati.

 In grupul nostru de oameni egali din 104 s-a suit un cersator care presta culturalmente recitand poezii. Si daca poetul garii de nord stia decat doua, ăsta a tot legat rime pret de cateva statii in trafic intens. Era imbracat ponosit si inmiresmat de conditia sa de cersator, privirea sub fesul tras pe ochi era pierduta, se uita asa teatral pe geam, sporindu-si imaginea de fost copil institutionalizat. Dar avea un ritm bun in ce recita, chiar si o urma de intonatie. Spre rusinea mea n-am recunoscut prea multe din ce spunea el acolo, doar din "se furiseaza panditor privind la Catalina" m-am prins ca-i Luceafarul, in rest ori sunt eu pe langa fenomen, ori o ardea el underground.
A inceput cu ceva de genu " ~  iti feresti privirea / te feresti de oricine / te feresti de mine / de fapt te feresti de tine... ~  " trist, ce mai ... deaja ma cautam de biletul compostat sa-il cedez lui, dar n-aveam asa ceva.

  Nu dau bani la cersatori, mult timp a fost o politica dictata de faptul ca nu aveam ce sa le dau apoi mi-am facut-o principiu. Ah da, imi place sa fac gesturi teatrale si odata cand a intrat un boschetar inmiresmat in grupul oamenilor spalati din mijloacele de transport in comun m-am luat de el si-am zis ca-l bat daca nu coboara la prima. Si mi-a raspuns calm, cu o privire de caine lovit pe nedrept ca eu care am apa calda acasa tot mai am zile cand nu ma spal dar el care n-are acoperis deasupra capului n-are unde clati o rufa si n-are apa nici de baut.
  M-am simtit la fel de mizer ca el, si ca sa-mi usurez constiinta i-am dat o bacnota 100 de lei sa se spele pe cap cu ea.

  Mai e una care ma prinde mereu la stop, o cersatoare rubensiana cu falci mari si cu parul vopsit roscat. Asta se apropie de geam si bate cruci repede. Iti bate cioc-cioc in geam, baga patru cruci, cioc-cioc patru cruci.
Picatura chinezeasca. Si daca e bine dispusa, cu targhetul indeplinit, e doar atat. Daca n-are banii, sau are o zi mai proasta variaza cioc-cioc - patru cruci - apoi isi arde un pumn tare in bot de-si da sangele. Din ce in ce mai tare, din ce in ce mai violent. Teriffiant. Ce poti sa-i zici " fa daca nu ma lasi, cobor si-ti dau eu un pumn de nu-ti mai trebuie patru cruci " sau " daca nu te cumintesti cobor la tine te iau in brate si te pup si te mangai de nu te vezi..." ??

  Mai e un ciudatienie de om, cu niste ochi albastri salbatic, care ciudat imi pare ca-l cunosc. Poate ca seamana c-un unchi de la tara sau nu stiu de ce dar cand il vad ma caut in toate cotloanele creierului sa-l pescuiesc de undeva.
  Prin 2002 cred ca l-am vazut prima data, eram pe la gara si m-a oprit sa intre in vorba cu mine. Eu cum am spus cu impresia ca-l cunosc, el cu speech-ul lui. Zice ca are o lama orbit, un aparat de ras, si nu mai stiu ce, ca a iesit din spital si trebuie sa ajunga acasa la Braila. Ciudat. Prima data desi cu indoielile mele de om supersuspicios am dat sa-l cred desi n-am avut cu ce sa-l ajut. Apoi peste doi ani l-am vazut in 34, tot nu stiam de unde sa-l iau, asta vine fix la mine si incepe: o lama orbit, un aparat de ras ... tre sa ajunga la Braila.
  Peste alti doi ani in Cismigiu. Vine asta...eu: stiu! lama orbit, lama de ras, spital-Braila. Tot lama aia? Aia de ras sau aia orbit? N-au expirat? N-am...
Nu l-am mai vazut de mult, i-o fi dat naibii cineva bani de bilet...

6 comentarii:

  1. lasă, măi, lasă actorii de mahala să mă invoce.
    Spune drept: cât ai schiţat textul ăsta? dacă-mi spui c-a ieşit din prima aşa, m-apuc de scris că mă ruşinez.
    place.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Ciupercutza Vesela:
    Apuca-te de scris.

    RăspundețiȘtergere
  3. frumoasa catalina :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cătălina2:52 p.m.

    ele, toatele. şi particularul.
    uite ce-am făcut: am venit să trag cu ochiul şi m-am pomenit elogiindu-mă.
    mă scuză.
    Mai citesc o dată.

    RăspundețiȘtergere
  5. vai ce-mi place sa zic " nu puteti voi gresi cat pot eu ierta " :)

    RăspundețiȘtergere