marți

Epic

Jandarmul

Eu l-am cunoscut pe stadion. Loc nepotrivit sa-l cunosti, ca şi ti-ai cauta aleasa intr-un club de swing.

Derby pe Ghencea acum ceva ani. Unui prieten plesuv îi aterizeaza un cataroi în cap. Faceţi loc că pătează. Ajungem sus la gard, Le Jandarm ne opreşte. Unde vă duceţi? Păi nu vezi mey Braţul Legii că nu-i stă freza bine băiatului de la exces de gel? Ok..el poa` să treacă, voi nu? Păi... şi noi nenea Jandarmule..eu-eu...tre să merg si eu cu el. Jandarmul cu un aer superior, precum un vin superior la pet, îmi dă o replică antologică: exclus, liber!

Exclus, liber. Cât de tare, de autoritar, scurt şi la obiect. Adică exclus-liber asta e ca restaurant la fazan, îţi omoară diftongul în gât şi te lasă prost. Pare aşa un verde stop cazon care se pişă pe parley-ul piraţilor.

Mă rog în afară de exclus liber, Jandarmii n-au alte atuuri. Drept care în loc de forţa argumentului ei argumentează cu forţa gratuit şi inutil. Brute, bestii.
Să nu ziceţi că generalizez o să iau şi două cazuri concrete.
Vărul meu. Înalt, voinic, şase ani de carate. Nu i-a plăcut şcoala. Onomatopeic. Băiat bun. Dă şi cămaşa de pe el. Dar dacă e în dispozitiv şi primeşte ordin mă snopeşte. Ce să-ţi fac văru`, de ce vii pe stadion? Păi să mă bată rudele...
Mai am un vecin. Trecut de patruzeci de ani, mai mereu cherchelit. Hater. Ăsta ţi-ar da bătaie şi-n ziua lui liberă. Mereu ursuz, zâmbeşte doar atunci când îşi pune cascheta şi-şi strânge pulanu în mâna, mândru ca de bărbăţia lui. L-am văzut în acţiune. Îi place să lovească în zona genitală...probabil frustrări.

Controlorul

Spre deosebire de Jandarmi, oamenii ăştia chiar au vocaţie. Adică nah, poate părea o meserie grea, pe alocuri ingrată dar trebuie făcut ceva cu infractorii ăştia de se suie în mijloacele de transport în comun şi nu compostează domne. O maladie socio-urbană ce trebuie combătută.
În tinereţe am avut un bilet pe care l-am purtat cu mândrie în portofel timp de ceva ani. Era abonamentul meu. Era mai mult de atât. Era un totem ce mă ferea de ei, de vajnicii boys in blue. Nu faceţi ca mine. Eu sunt un chitros care preferă să-si ia altceva în loc să perforeze 1.2 lei sau cât o costa statutul de călător corect.
Dar controlorii îmi sunt atât de antipatici. Zici că-s jandarmi picaţi la testul fizic, ăla cu scosul molarilor dintr-o singură lovitură. Sau că nu-s jandarmi pentru că-s isteţi şi şi-au învăţat replicile. Replicile lor, studiate la Academia Controlorilor: biletul sau abonamentul, dar Transportul în comun nu este gratuit, coborâm la prima să rezolvăm problema, câţi bani ai la tine..pff.
Să dau şi aici un exemplu concret. Stă pe palier cu ai mei. Tata i-a pus cea mai nimerită şi cea mai funny poreclă. Com-pos-tor. Compostor...cât de tare. Mie îmi pare elocvent doar să zic: compostor.
Pentru voi ceilalţi, Compostor dă cu vaselină pe caloriferul din scara blocului să nu mai stea copiii noaptea la o vorbă acolo. Compostor a tăiat stâlpii de pe terenul de joacă de lângă bloc, să nu mai agăţăm noi fileul şi să jucam tenis. Că facem zgomot. Compostor a ieşit oripilat la un tip ce mergea din uşă in uşă cântând la vioară, care nu-ş pentru ce naiba scoală de arte dorea să atragă muşterii. Omul cu vioara, la înjuraturile controlorului, spune: domne mă iertaţi dar ăsta e jobul meu! Compostor: O daa? Mă cac in ciobul tău!

Mă rog ce m-a înfricoşat mai rău decât piticii de grădină pe Bob, e ceea ce am văzut recent. Jandarmii si Controlorii în misiune. Cot la cot, demascând, amendând contravenţional şi mustrând civic, călătorii frauduloşi din ratb. Bă, cât de abominabil. Terifiant domne. E ca şi cum Joker şi Pinguinul şi-au dat mâna să-l înfrangă pe Liliac. Are you joking me? Mă pinguieşti?

Nu aveţi scăpare! ne-Compostaţi predaţi-vă!



foto 1 http://www.dinamomania.net/
 foto 2 eu de la Radu de pe Fb

8 comentarii:

  1. Anonim5:43 p.m.

    mda, cultul caciulismului , mai. Eu foloseam abonament, bilet cand eram in B,dar tot era sa ma ia un controlor frustrat la bataie pt ca i-am zis cu mult calm si politete niste chestii, niste treburi si violenta era ultimul lui argument. Pacat ca l-au oprit colegii lui. Mai mult de o palma nu ar fi reusit sa-mi dea, dar si-ar fi meritat calvarul de dupa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Apropo de jandarmi si politisti.
    Stii de ce poarta mascatii cagula?
    De rusine!

    RăspundețiȘtergere
  3. Oh, temă sensibilă pentru je! :)
    Acum câţiva ani mi-am uitat abonamentul acasă şi compostoarea, o muiere hâtră şi parşivă, cu alură de luptător sumo şi căutătură crâncenă precum a lui Cinghis Han, fără să-mi asculte replicile, m-a luat strâns de cot şi efectiv m-a împins afară de era să cad jos...să nu cumva să rateze şpaga În final, după ce am clarificat problema şi a înţeles că a luat ţeapă nici măcar nu şi-a cerut scuze, demarând în trombă împreună cu colega, altă caratistă ratată... Am rămas în stare de şoc şi cu dorinţă de răzbunare pe toată tagma lor infectă. Drept urmare, luna următoare mi-am pus paşaportul unei ţări vecine în buzunar(că am şi din ăsta:)), câteva ruble ruseşti şi am început să circul aşa...când veneau compostorii la mine măream ochii şi ziceam "ne panimaiu" ...tiket?..spik ingliş?.... niet! ne spic!ne znaiu tiket!..."să-mi bag picioarele, asta-i rusoaică...dollar? euro? iu mast pei!"...siigur, cum să nu!după ce le arătam fără grabă paşaportul, rublele şi îi invitam cu mine la ambasadă, să ceară amenda de la ei, după ce toţi cei fără tichet din maşină apucau să coboare uşuraţi la prima...se prindeau şi ei că au pierdut vremea de pomană cu mine!...hehe...după o lună, m-am răcorit şi i-am iertat :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut Ironicblonde bine ai venit pe aici.
    Pe principiul aplicat de tine, eu trebuie doar sa ma dau cu funigine pe fata, caci pula botswaneza o am deja in buzunar. ha-ha. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Iar când pe cer se vor aprinde stelele şi compostoarea o să vină ostenită acasă, bărbatul o s-o întrebe: -Ce-ai câştigat azi, nevastă?
    -Doar nişte pule-n tramvai, iubire,de la un negru dubios :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta vara, m-am suit in autobuz fara sa iau bilet, era o chestie de moment, trebuia sa ajung repede inapoi la servici si din statia in care m-am urcat nu era magazin pt cumparat bilete. Ma sui, si a naibii atunci vine controlorul, ma coboara la urmatoarea statie si spune ca imi da amenda de la 100 la 500 ron, i-am dat 10 lei si l-am dat in ma-sa pe gheata.

    RăspundețiȘtergere